Tuoksumarkkinointi

Lue teksti tuoksumarkkinoinnista ja vastaa kysymyksiin.

1. Mitä tutut tuoksut meissä herättävät?

 

Herättävät voimakkaita muistoja ja miellenyhtymiä

 

2. Millaiset kuvat säilyvät tutkimusten mukaan mielessämme pitempään?

jos niihin liittyy jokin tuoksu

 

3. Miksi tuoksumarkkinointi on niin vetoavaa?

hajuaisti on ihmisen aisteista tärkein ja se vaikuttaa 75% päivittäin  kokemiimme tunteisiin

 

4. Mikä on Proustin ilmiö?

tuoksut palauttavat mieleemme muistoja voimakkaimmin kuin muut aistit

 

5. Paljonko tuoksumarkkinointi voi tutkimusten mukaan lisätä mainonnan huomioarvoa?

se voi lisätä 19%

 

6. Montako prosenttia kuluttajista pitää sellaista mainontaa kiinnostavampana, jossa on jokin vuorovaikutteinen elementti kuten raaputuspinta?

42%

 

7. Miksi mainoksia, joiden pintaan on lisätty raaputtamalla vapautuva tuoksu, ei juurikaan ole painettu?

se on liian kallista

 

8. Millaista on nykyaikainen tuoksumainos?

Hieraisten kevyesti ja kosketetaan mainoksen pintaa

 

9. Mitä sanotaan inhottavista hajuista markkinoinnissa?

ne voivat olla yhtä tehokkaita markkinoinissa

 

10. Mikä on limbinen järjestelmä?

tunteiden keskus

 

11. Mitä hajuja oli Viides tuoksu –liitteessä esimerkiksi haisteltavana?

hukkuva nainen ja miljoona dollaria

 

12. Voiko tuoksumarkkinointia toteuttaa digitaalisessa muodossa?

ei pysty

 

13. Miksi kannabiksen tuoksua laitettiin hyväntekeväisyysjärjestön tuoksukorttiin? Mitä tuloksia tällä saatiin?

haluttiin saada yleisö avuksi etsimään viljelmiä

 

14. Mikä asia voi saada aikaan sen, että tuoksumainonta epäonnistuu?

siitä tulee helposti kikkailua

 

15. Kirjoita oma mielipiteesi aiheesta. Oletko itse kohdannut tuoksumarkkinointia? Missä sitä voisi käyttää? Keksi mainoskampanja, jossa tuoksua voisi käyttää ja kerro myös millaista tuoksua.

tuoksumarkkinointi kohtaa kaikkialla.Leipomot käyttävät pullantuoksua markkinoinissa.